NORMSERVIS s.r.o.

UIC 960-2ed.

Qualification and certification of personnel responsible for the non-destructive testing of rolling-stock components and assemblies in the course of maintenance operations

NORM herausgegeben am 1.12.2001

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The information about the standard:

Designation standards: UIC 960-2ed.
Publication date standards: 1.12.2001
The number of pages: 23
Approximate weight : 69 g (0.15 lbs)
Country: International technical standard
Kategorie: Technische Normen UIC

Annotation of standard text UIC 960-2ed. :


Summary:
ry This leaflet has been prepared with a view to harmonising the procedures adopted by the various railways and railway undertakings within the European Union in connection with the application, to the railway maintenance sector, of European Standard EN 473 entitled "Qualification and certification of NDT personnel - General principles". It defines in particular the different sub-sectors of application (axles, bogies, etc.) as well as the specific qualification procedures for railway maintenance with a view to encouraging the mutual recognition of equivalent qualifications for the staff of the different railway undertakings. This leaflet has been drawn up under the auspices of the UIC Technical and Research Commission by an ad hoc group comprising representatives of the following railways: British Railways/Railtrack: Great Britain, Deutsche Bahn AG: Germany, Ferrovie dello Stato - Spa: Italy, Nederlandse Spoorwegen: Netherlands, Société Nationale des Chemins de fer Belges: Belgium, Société Nationale des Chemins de fer Français: France.

Name:
Qualifizierung und Zertifizierung des Personals für die zerstörungsfreien Prüfungen an Fahrzeugbauteilen und Baugruppen bei der Instandhaltung| Zusammenfassung Das vorliegende Merkblatt wurde mit dem Ziel erstellt, die Vorgehen der Bahnunternehmen und Eisenbahnorganisationen der EUROPäISCHEN UNION im Zusammenhang mit der Anwendung der Europäischen Norm EN 473 "Qualifikation und Zertifizierung des Personals für zerstörungsfreie Prüfungen" im Bereich der Eisenbahninstandhaltung zu harmonisieren. Darin sind vornehmlich die Anwendungsteilgebiete (Achsen, Drehgestelle usw.) festgelegt sowie die speziellen Qualifikationsmodalitäten für die Eisenbahninstandhaltung, um die gegenseitige Anerkennung gleichwertiger Kompetenzen der Mitarbeiter der Bahnunternehmen und Eisenbahnorganisationen zu erleichtern. Das vorliegende Merkblatt wurde unter der Aufsicht des Ausschusses Technik und Forschung der UIC durch eine ad hoc Arbeitsgruppe erarbeitet, der folgende Bahnunternehmen angehören: British Railways/Railtrack: Großbritannien; Deutsche Bahn AG: Deutschland; Ferrovie dello Stato SpA: Italien; Nederlandse Spoorwegen: Niederlande; Société Nationale des Chemins de Fer Belges: Belgien; Société Nationale des Chemins de Fer Francais: Frankreich.