ČSN ISO 10003 (010341)

Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for dispute resolution external to organizations

Name übersetzen

NORM herausgegeben am 1.2.2019


Sprache
Realisierung
ZugänglichkeitAUF LAGER
Preis17.20 ohne MWS
17.20

Informationen über die Norm:

Bezeichnung normen: ČSN ISO 10003
Zeichen: 010341
Katalog-Nummer: 506790
Ausgabedatum normen: 1.2.2019
SKU: NS-935672
Zahl der Seiten: 48
Gewicht ca.: 144 g (0.32 Pfund)
Land: Tschechische technische Norm
Kategorie: Technische Normen ČSN

Kategorie - ähnliche Normen:

Quality management and quality assurance

Die Annotation des Normtextes ČSN ISO 10003 (010341):

This document gives guidelines for an organization to plan, design, develop, operate, maintain and improve an effective and efficient dispute-resolution process for complaints that have not been resolved by the organization.

This document is applicable to:

  • - complaints relating to the organization´s products and services, the complaints-handling process or dispute-resolution process;
  • - resolution of disputes arising from domestic or cross-border business activities, including those arising from electronic commerce.

- This document is intended for use by any organization regardless of its type or size, or the products and services it provides, and deals with:

  • - guidance on determining when and how organizations can participate in dispute resolution;
  • - guidance on the selection of providers and use of their services;
  • - top management involvement in, and commitment to, dispute resolution and deployment of adequate resources within the organization;
  • - the essentials for fair, suitable, transparent and accessible dispute resolution;
  • - guidance on management of an organization´s participation in dispute resolution;
  • - monitoring, evaluating and improving the dispute-resolution process.

This document is particularly aimed at dispute resolution between an organization and

- individuals purchasing or using products and services for personal or household purposes, or

- small businesses.

This document does not apply to the resolution of other types of disputes, such as employment disputes. It does not apply to complaints handling within an organization

Empfehlungen:

Aktualisierung der technischen Normen

Wollen Sie sich sicher sein, dass Sie nur die gültigen technischen Normen verwenden?
Wir bieten Ihnen eine Lösung, die Ihnen eine Monatsübersicht über die Aktualität der von Ihnen angewandten Normen sicher stellt.

Brauchen Sie mehr Informationen? Sehen Sie sich diese Seite an.




Cookies Cookies

Wir benötigen Ihre Einwilligung zur Verwendung der einzelnen Daten, damit Sie unter anderem Informationen zu Ihren Interessen einsehen können. Klicken Sie auf "OK", um Ihre Zustimmung zu erteilen.

Sie können die Zustimmung verweigern hier.

Hier können Sie Ihre Cookie-Einstellungen nach Ihren Wünschen anpassen.

Wir benötigen Ihre Einwilligung zur Verwendung der einzelnen Daten, damit Sie unter anderem Informationen zu Ihren Interessen einsehen können.